Trening etter fødsel

Babyer og barn krever nye rutiner og masse tid. Og hverdagen endrer seg. Amming, mating, søvnrutiner, mangel på søvnrutiner, sykdom, øyekatarr.. kjenner du deg igjen? Det er utfordrende for mange å ta tid til seg selv, og prioritere egne behov når hverdagen er så overveldende ny.


Da er det så lett å skyve på treningen, sine egne rutiner og det å ta tid til seg selv. Men hva gir det deg av resultater på lang sikt? Selvfølgelig ingenting. Du kan like gjerne starte idag. Og om et år fra nå hadde du ønsket at du gjorde det.

Det er som med alt annet du ønsker deg i livet, du må investere noe for å få noe tilbake. Og jeg vil dele mine erfaringer med deg. Jeg gir deg verktøyene til å få tid til trening, og for å få effekt av tiden du investerer.

MELD DEG PÅ FOREDRAG I TRENING ETTER FØDSEL.

Dette er den perfekte tiden å skape nye rutiner for mamma og kroppen.

For hvis ikke nå, når? Og hvis ikke du, hvem skal ta tak i dette?

Jeg gjentar den visdommen som vi mødre etterhvert kjenner til.

Det blir ikke bedre tid. DU er mamma nå. Det kommer ALLTID til å være travelt. Etter denne måneden kommer mer sykdom, kalde dager, nye middager, bursdager, barnehage, jobb osv osv.  Det blir aldri bedre. Det er du som må skape din tid.

Om det er 5 minutter hver dag: i løpet av de neste månedene er det det som kan skape en endring for deg. 5 minutter hver dag er 14 timer trening på 6 måneder.

Hvis du bruker den tiden smart kan du faktisk skape en sterkere og mer funksjonell kropp. Og tenk hva du kan få til med 10 minutter, eller til og med en time ettpar ganger i uken.

Hvordan skal jeg få det til?

DU kan bli bevisst deg selv og dine egne valg. Se på deg selv som du gjør med de du er glad i, og legge til rette for at du kan nå et mål over tid.

For eksempel: hvorfor gir du barna dine sunn mat, gir de aktiviteter for at de skal få utvikle seg og sove nok? Du ser ikke alle resultatene umiddelbart, men over tid så vil et barn som har fått kjærlig omsorg, riktig ernæring og stimuli utvikle seg til å bli sunn, frisk og sterk.

Ønsker du ikke det samme for DEG selv? Da kan du starte med riktig prioritering. Det krever faktisk mindre enn du tror. Hvis du starter med en plan og kunnskap har du klart for deg hva du skal gjøre for å komme dit du vil. Bli med på foredrag om trening etter fødsel på torsdag 12. september for å få mine beste tips til opptrening etter fødsel.

Mona Valstad Elsness